Informació mèdica accessible per a professionals i pacients amb IdoniaHealth

06/09/2021

IdoniaHealth és una empresa que es dedica a facilitar l'accessibilitat a proves d'imatge mèdica tant als professionals com als pacients que les necessiten oferint un servei en el núvol. Idonia va ser guardonada amb el Premi EmprenedorXXI a les Illes Balears per les solucions que ofereix a una problemàtica rellevant i d'actualitat; i avui parlem amb el seu CEO i fundador, Miguel Cabrer González, perquè ens expliqui més sobre la seva funció.   Premis EmprenedorXXI: Com definiries el vostre projecte?  Miguel Cabrer: La informació mèdica està fragmentada i és difícil accedir a ella. En Idonia creiem que el pacient ha de tenir major capacitat de control sobre la seva documentació mèdica, incloent les imatges (TAC, RMN, etc). Alguna cosa que ha quedat clarament demostrat durant la pandèmia on l'accés i intercanvi d'informació per part de metges, pacients i hospitals ha estat complicat.    Premis EmprenedorXXI: Com va néixer la idea del vostre projecte? Miguel Cabrer: L'any 2012, vam vendre una empresa fundada 3 anys abans (Medting) Best Doctors (empresa amb seu a Boston). Després de diversos anys implantant la nostra eina com a solució de segona opinió mèdica a nivell mundial, vam veure que, encara que hi ha moltes iniciatives avançades de eHealth, la realitat és que el CD/DVD és el mètode majoritari de lliurament de proves d'imatges a pacients a nivell mundial. Ens vam proposar canviar això i eliminar el CD fent més accessible la informació, de manera senzilla sense complicar-li la vida al pacient.   Premis EmprenedorXXI: Quin és el valor diferencial del vostre projecte que penseu us ha fet guanyar aquest premi? Miguel Cabrer: D'una banda, la simplicitat i focus en el pacient, facilitem intercanvi independentment que la informació estigui emmagatzemada en un centre públic o privat, que hi hagi integració o no, fins i tot el pacient pot aportar documentació. D'altra banda, l'acceptació de la nostra solució per part dels nostres clients, hospitals i organitzacions capdavanters a Espanya (Clínica Universitària de Navarra, Institut Valencià d'Oncologia, Marina Salut, Sanitas, DKV, Grup Recol·lectes, Servei Andorrà de Salut, Generalitat de Catalunya i algunes altres CCAA que ho estan validant) que ens han permès processar més de 50 milions d'imatges mèdiques i oferir accés a més de 120 mil pacients.    A més, crec que també l'impuls que va donar la pandèmia va cridar l'atenció de Idonia al jurat, perquè els altres projectes eren molt interessants i innovadors. Nosaltres ataquem un problema molt apressant, real i el solucionem amb bona acceptació per part dels nostres clients.    Premis EmprenedorXXI: Com creieu que la vostra proposta us converteix en referents o futurs referents en innovació de la vostra comunitat autònoma? Miguel Cabrer: Honestament, no creiem ser un referent en la nostra CCAA, més enfocada al turisme. Volem ser una plataforma internacional, una solució útil que resolgui qualsevol necessitat d'intercanvi d'informació mèdica que sigui necessària: un cas d’ ictus, una derivació oncològica entre privada i especialitzada, un pacient que viatja i necessita accedir a la seva informació o el lliurament d'una prova (evitant el CD) a una persona major que acudeix amb ella al seu metge de referència.    Premis EmprenedorXXI: Si poguessis donar un consell a emprenedors que volen iniciar-se en el vostre sector, quin seria? Miguel Cabrer: Cal conèixer la necessitat real, el camp de batalla, l'hospital. La solució ha de cobrir una necessitat. A més, cal ser molt constant, seriós i formal en el sector. Estendre i posicionar una solució en sanitat i implantar-la en hospitals costa molt, el cicle de vendes és llarg, però una vegada que es fa camí, si ets formal i dónes bon servei, la reputació t'ajuda a créixer.    Premis EmprenedorXXI: Què ha suposat per a la teva empresa guanyar el Premi EmprenedorXXI per al vostre projecte? I a nivell personal com a fundador i CEO? Miguel Cabrer: Un reconeixement enorme i una gran motivació per a continuar empenyent. Veure que estem fent les coses bé, que tenim un propòsit i creixem en clients, però a més tenim reconeixements com el Premi Emprenedor XXI, motiva molt i anima a l'equip.    Premis EmprenedorXXI: Com ha estat l'experiència de participar en els Premis EmprenedorXXI aquests últims mesos? Què és el que més valoreu d'aquesta iniciativa? Miguel Cabrer: La veritat és que està sent tota una experiència i molt ben organitzada. El programa ESADE - Moonshot Thinking for Entrepreneurs és un gran complement i molt enriquidor i encara queden més activitats. Està molt ben concebut i les activitats ajuden de manera pràctica sense entorpir la nostra labor del dia a dia, que com a empreses petites hem de continuar atenent.    Premis EmprenedorXXI: Quins són els principals reptes dels pròxims 12 mesos per a la vostra empresa? Miguel Cabrer: Internacionalitzar la nostra solució. Ja hem estès a Andorra, el Regne Unit, Itàlia, Colòmbia i Xile, però hem d'estendre de forma més sòlida i amb més volum d'activitat. Per a això hem de tenir una organització estructurada i per això estem en una ronda que ens ajudi.   Coneix més sobre els guanyadors d'aquesta edició dels Premis EmprenedorXXI aquí.   Vanessa Palmer, Business Development Manager @ CaixaBank DayOne
Partners Grup CaixaBank
Imagin Agrobank CaixaBank Banca Privada CaixaBank Negocios CaixaBank Empresas CaixaBank Séniors MicroBank CaixaBank Dualiza Payments and Consumer VidaCaixa CaixaBank TECH CaixaBank Banca Sostenible CaixaBank Hotels & Tourism CaixaBank Real Estate & Homes
Organitzadors territorials / Col·laboradors