20/09/2021
Viral Studios es dedica al desenvolupament de videojocs basats en la utilització de tecnologies immersives i interactives, com la Realitat Virtual i Augmentada.En aquesta entrada entrevistem la seva CEO, Enrique Mediero Sánchez, qui comparteix amb nosaltres el seu últim projecte, "Lethal Honor Essence” un videojoc d'acció.
Premis EmprendedorXXI: Com definiries el vostre projecte?
Enrique Mediero Sánchez: "Lethal Honor Essence” és un brutal, fosc i desafiador videojoc d'acció i aventures amb una atmosfera fosca i sinistra i estil visual de novel·la gràfica gòtica pintada a mà.
El jugador es posarà en la pell d'un agent de Lethal Honor, una organització que investiga i destrueix els esdeveniments paranormals per tot el món. Presenta un combat precís i estratègic contra criatures demoníaques usant combat cos a cos i centenars de diferents habilitats en una dotzena de localitzacions diferents.
El personatge es despertarà com un subjecte d'estudi en un laboratori infestat de dimonis i necessitarà revelar el misteri que embolica al lloc i intentar escapar... Però, Què li espera aquí fos?"
Premis EmprendedorXXI: Com va néixer la idea del vostre projecte?
Enrique Mediero Sánchez:El nostre cofundador i CTO, Carlos Rubiales, és un apassionat dels videojocs. Com a tal, ha treballat en la història d'aquest complex món, que és Lethal Honor, des dels 15 anys. En aquells dies va començar a escriure una història repleta de personatges i increïbles missions ambientada en diferents èpoques l'objectiu de les quals era clar: Salvar el món.
Aquesta idea que de jove no era més que un somni, ha estat possible dur-la a terme actualment a través d'un videojoc, encara que qui sap si més endavant podran ser comics, sèries o jocs de taula.
Premis EmprendedorXXI: Quin és el valor diferencial del vostre projecte i què penseu us ha fet guanyar aquest premi?
Enrique Mediero Sánchez: Encara que inicialment la nostra data de sortida del videojoc era 2020, el joc s'ha allargat perquè en aquest temps hem participat en diversos processos de selecció que ens han fet desviar-nos de l'objectiu inicial i apuntar molt més alt. Amb moltíssim èxit!
Al març de 2020 aconseguim tirar endavant una campanya de micromecenatge (en la qual centenars de persones t'inverteixen en el joc), de la qual només el 7% dels quals l'intenten l'aconsegueixen. I aconseguim un 150% del que demanàvem!
També guanyem un concurs nacional, PlaystationTalents, i hem entrat en l'acceleradora de videojocs més important d'Espanya: GameBCN, així que el joc està cridant molt l'atenció.
Però el que ens ha donat la possibilitat de fer un salt qualitatiu important va succeir a partir de l'estiu passat de 2020: llavors ens presentem a Global Top Round, un concurs a nivell mundial en el qual 400 videojocs competeixen per a entrar en el top 10 mundial. Vam estar participant en tres fases diferents en les quals van quedar 40 jocs, després 20 i finalment, al gener d'aquest 2021, Aconseguim el TOP 10!!! Un assoliment increïble que estem segurs que ens reportarà molt bones notícies en el futur pròxim.
Premis EmprendedorXXI: Com creieu que la vostra proposta us converteix en referents o futurs referents en innovació de la vostra comunitat autònoma?
Enrique Mediero Sánchez: Apostem per productes innovadors. Si bé la indústria dels videojocs és una indústria madura, encara queden nínxols per descobrir. La nostra nova proposta permet fer jugable un comic.
A més, Viral Studios, està immers actualment en el desenvolupament de dos projectes d'i+D a nivell europeu: L'objectiu del primer d'ells és l'entrenament de personal de quiròfan amb realitat virtual, mentre que amb el segon pretenem millorar les competències no tècniques (soft skills) dels joves de cara a la incorporació labor.
Premis EmprendedorXXI: Si poguessis donar un consell a emprenedors que volen iniciar-se en el vostre sector, quin seria?
Enrique Mediero Sánchez: En el nostre cas sempre hem tingut molt clar l'objectiu empresarial i de projecte, publicar el nostre propi videojoc. Cadascun dels passos que s'han donat han estat en aquesta direcció, amb perseverança i sacrifici. Per això, com ens van dir en alguna acceleradora que vam tenir fa anys, el nostre consell és: focus, focus, focus.
Premis EmprendedorXXI: Què ha suposat per a la teva empresa guanyar el Premi EmprendedorXXI per al vostre projecte? I a nivell personal com a fundador i CEO?
Enrique Mediero Sánchez: Ens ha donat gran visibilitat tant a nivell regional com nacional. El fet de poder participar en els esdeveniments al costat d'altres grans projectes ens motiva i ens omple d'orgull. A vegades és necessari cert suport extern i aquest tipus de reconeixement en un sector tan complicat, sobretot per a una empresa petita com la nostra. És veritablement fantàstic, i més en la nostra terra, Extremadura, aparentment allunyada de la tecnologia.
A nivell personal són diverses les sensacions que tinc. En primer lloc agraïment, a Carlos, el meu soci, que es deixa la pell cada dia en el projecte, i que a poc a poc està veient com el seu somni d'infància, el nostre somni, s'està complint, i a tot el equipazo de Viral Studios, per descomptat. Sense el seu esforç, treball i talent seria impossible. D'altra banda, em motiva per a continuar treballant i creixent. No ens volem quedar aquí.
Premis EmprendedorXXI: Com ha estat l'experiència de participar en els Premis EmprendedorXXI aquests últims mesos? Què és el que més valoreu d'aquesta iniciativa?
Enrique Mediero Sánchez: Com esmentava anteriorment, ens ha servit per a créixer, per a continuar somiant, per a motivar-nos i convèncer-nos que el que fem val la pena. A més, l'oportunitat de compartir l'experiència amb altres grans empreses i professionals, ha estat molt enriquidora. És complicat nomenar una sola cosa, però aquesta oportunitat d'aprendre dels millors és impagable.
Premis EmprendedorXXI: Quins són els principals reptes dels pròxims 12 mesos per a la vostra empresa?
Enrique Mediero Sánchez: Estem en la recta final del videojoc. Per tant, el nostre principal repte és trobar un bon publisher (similar al paper d'un editor i distribuïdor de llibres en la indústria dels videojocs) per a maximitzar el nombre de vendes. Aquesta figura ens permetria ampliar la distribució actual de Lethal Honor, Europa i els EUA, al gran mercat asiàtic.
El que és segur, és que ens veiem treballant intensament, com fins ara, gaudint de la nostra passió, del nostre dia a dia, de noves idees, de nous reptes, creant nous universos i històries...En definitiva, no sabem què passarà en el futur, però si tenim la certesa que continuarem apostant per la innovació i per un sector que ens apassiona.
Coneix més sobre els guanyadors d'aquesta edició dels Premis EmprendedorXXI aquí:
https://www.emprendedorxxi.es/category/ganadores/2020-es/
Vanessa Palmer, Business Development Manager @ CaixaBank DayOne