Raw SuperDrink, la primera beguda esportiva BIO del mercat

27/08/2021

RAW Superdrink és l'empresa guanyadora de la 14a edició del Premi EmprenedorXXI a Astúries, i també la primera beguda esportiva BIO del mercat els ingredients del qual procedeixen de l'agricultura ecològica promovent una alimentació més equilibrada i lliure de sucres afegits. Avui el seu CEO i fundador, Rubén González, ens acompanya per a conèixer més en profunditat aquesta empresa que està revolucionant el sector de les begudes isotòniques. Premis EmprendedorXXI: Com definiries el vostre projecte? Rubén González: RAW Superdrink és més que la primera beguda BIO per a esportistes. Més enllà d'haver creat la primera alternativa ecològica en la categoria de begudes isotòniques, RAW és una filosofia de vida. Apostem per un producte únic, disruptor i compromès per a construir un futur millor i sostenible. En definitiva, RAW és un projecte innovador que té la missió de millorar els hàbits de consum, amb una alternativa saludable per a donar una resposta als reptes alimentaris, socials i mediambientals del segle XXI. Premis EmprendedorXXI: Com va néixer la idea del vostre projecte? Rubén González: RAW neix amb la intenció de cobrir la manca en l'oferta de begudes per a esportistes de productes veritablement saludables. Després de gairebé dues dècades treballant el sector del Food & Beverage i com a gran aficionat a l'esport, vaig anar prenent consciència de la necessitat real de crear i oferir una alternativa de qualitat, que contribuís a una hidratació funcional en el context esportiu i, sobretot, que estigués a l'abast de tots. Després de diversos anys de recerca, decideixo emprendre aquest projecte i en 2018 neix RAW Sport Drink, sota el lema #DrinkToYourHealth (Jo Bec Salut), amb una fórmula innovadora a base d'ingredients naturals que ens converteix en l'única beguda isotònica BIO del món, sense sucres afegits, apta per a vegans i celíacs. Premis EmprendedorXXI: Quin és el valor diferencial el vostre projecte què penseu us ha fet guanyar aquest premi? Rubén González: El valor diferencial que ens distingeix, en primer lloc, és que som un producte únic en la nostra categoria, com la primera isotònica amb el segell BIO de la UE. RAW és un producte revolucionari que aposta per la salut dels nostres consumidors amb ingredients realment beneficiosos per a millorar el rendiment i la recuperació després de la pràctica esportiva. A més, des del seu origen, RAW s'ha construït com una marca amb propòsit i amb valors, la qual cosa ha captat l'interès de grans figures de l'esport. I aquesta visió ens ha fet connectar amb una nova generació d'esportistes que comparteixen la nostra missió. En aquest sentit, RAW ha aconseguit una notorietat destacada dins del món de l'esport: som la beguda oficial del Movistar Team i l'històric RC Cèltic, MMR FRT, Buff SCOTT TEAM. A més, recentment anunciem la nostra arribada a la Fórmula 1 com la beguda orgànica oficial de l'escuderia Alpine, convertint-nos en la primera beguda orgànica a arribar a aquest territori. I, a més, comptem amb el suport personal de grans figures de l'esport que s'han unit al projecte com Aleix Espargaró, creadors de contingut com Willyrex o el pilot asturià Fernando Alonso. Tot això s'aconsegueix amb un producte nou que construeix la seva identitat gràcies a una filosofia de marca compromesa per fer les coses bé, acompanyada d'una potent estratègia de màrqueting. Premis EmprendedorXXI: Com creieu que la vostra proposta us converteix en referents o futurs referents en innovació de la vostra comunitat autònoma? Rubén González: Astúries està fent grans esforços per atreure talent i mobilitzar capital humà entorn de clústers d'innovació i tecnologia. A més, estan sorgint una sèrie d'iniciatives per a donar suport a aquests projectes des del punt de vista de l'assessorament i la formació. En tot aquest context d'innovació, RAW sorgeix per a oferir un producte ecològic que tracta de posar en valor un consum responsable i compromès amb la salut. Premis EmprendedorXXI: Si poguessis donar un consell a emprenedors que volen iniciar-se en el vostre sector, quin seria? Rubén González: Existeix molt talent en un context laboral molt complicat. El meu consell és que si una persona té vocació per innovar que ho faci, però per descomptat sent conscient que emprendre un projecte no consisteix només a tenir idees. Cal conèixer el sector i fer grans sacrificis que exigeixen ser constants i consistents. El meu principal consell seria no desistir, tenir un objectiu clar i realista i anar a per això. Premis EmprendedorXXI: Què ha suposat per a la teva empresa guanyar el Premi Emprenedor XXI per al vostre projecte? I a nivell personal com a fundador i CEO? Rubén González: Guanyar el Premi Emprenedor XXI suposa un enorme reconeixement a tot l'esforç dut a terme en els últims anys. Impulsar un projecte d'emprenedoria social compromesa amb la salut ja de per si mateix és molt motivante. Si a més tot l'esforç del dia a dia i el projecte es reconeix amb un premi de tal envergadura, suposa una dosi extra de motivació i, per descomptat, la satisfacció que estem fent les coses bé. Premis EmprendedorXXI: Com ha estat l'experiència de participar en els Premis Emprenedor XXI aquests últims mesos? Què és el que més valoreu d'aquesta iniciativa? Rubén González: Els Premis EmprendedorXXI són una referència en el món de la innovació empresarial que ofereix una gran oportunitat i impuls per a totes les empreses que participen. Ha estat un gran honor ser triats enguany i per descomptat, formar part de l'ecosistema d'empreses i propostes que estan encarant els desafiaments del futur amb solucions innovadores i compromeses amb la societat. Premis EmprendedorXXI: Quins són els principals reptes dels pròxims 12 mesos per a la vostra empresa? Rubén González: El nostre objectiu és continuar reforçant el nostre lideratge en el sector i consolidant la nostra presència en diferents canals de distribució tant a nivell nacional com fora d'Espanya. Aquest 2021 hem aconseguit importants acords amb grans operadors comercials com LogistaDis, Damm Distribució Integral, Eroski o Alcampo. També hem fet el salt internacional en països com Portugal, on RAW ja és present en Auchan PT o Decathlon. Ja som presents en 19 països i de cara als pròxims mesos continuarem reforçant la nostra estratègia d'internacionalització per a portar el nostre lema #DrinkToYourHealth cada vegada més lluny. I, per descomptat, en el pla esportiu estem en contacte amb diversos equips i figures de l'esport per a ampliar l'univers RAW. Coneix més sobre els guanyadors d'aquesta edició dels Premis EmprendedorXXI aquí.  

Vanessa Palmer, Business Development Manager @ CaixaBank DayOne

Partners Grup CaixaBank
Imagin Agrobank CaixaBank Banca Privada CaixaBank Negocios CaixaBank Empresas CaixaBank Séniors MicroBank CaixaBank Dualiza Payments and Consumer VidaCaixa CaixaBank TECH CaixaBank Banca Sostenible CaixaBank Hotels & Tourism CaixaBank Real Estate & Homes
Organitzadors territorials / Col·laboradors